16
APR
2014

Vespa Sprint

Posted By :
Comments : Off

De Vespa Sprint is helemaal terug van weggeweest. De Vespa Sprint vervangt in het voorjaar van 2014 het immens populaire model; de Vespa S. De nieuwe Vespa Sprint is gebaseerd op de Vespa Primavera, maar heeft als uiterlijke kenmerken een vierkante koplamp, binnenkappen welke in kleur mee gespoten zijn en een mooi zadel met een sportieve witte bies.

De Vespa Sprint is dus vergeleken met de Vespa S een compleet nieuw model, gelukkig is de geliefde retro styling wel gewoon gebleven. Hetgeen wat alles behalve retro is is de gebruikte techniek. Een verbeterde voorwielophanging, een langere achterbrug, nieuwe grotere remmen voor en achter, unieke verlichtingselementen grote 12 inch wielen en een super sportief dashboard maken deze Vespa Sprint weer helemaal up to date. Gelukig is er nog wel iets hetzelfde gebleven en dat is de uiterst fijne 4 takt motor van Piaggio! Deze motor is degelijk, zuinig en indien nodig krachtig te maken. Het enige wat er technisch veranderd is aan het motorblok is een kortere eindoverbrenging, hierdoor heeft de Vespa Sprint nu iets meer trekkracht gekregen.

De leverbare kleuren voor de Vespa Sprint.

De nieuwe Vespa Sprint zal in 2014 vanuit de fabriek leverbaar worden in de volgende kleuren:

1. Nero Lucido. Dit is een hoogglans zwart, deze kleur geeft een stoere uitstraling aan de Sprint.

2. Rosso Dragon. Dit is een hoogglans rood , de kleur van Ferrari, Ducati en natuurlijk Italië!

3. Montebianco. Dit is een hoogglans wit, een kleur die doet denken aan de zomer.

4. Blu Giola. Dit is een metallic hoogglans blauw, een frisse nieuwe kleur, erg mooi!

5. Giallo Positano. Dit is een hoogglans geel. ook dit is een frisse nieuwe kleur voor 2014!

Technische gegevens en uitvoeringen van de Vespa Sprint.

De Vespa Sprint is op dit moment in de volgende 3 motorische uitvoeringen leverbaar :

 

1. Vespa Sprint Snorscooter (25 km 4 takt 2 kleps)

2. Vespa Sprint Bromscooter (45 km 4 takt 4 kleps)

3. Vespa Sprint Motorscooter (Motor 125cc 3 kleps)

 

Speciale modellen wat betreft het uiterlijk schijnen er in 2014 vanuit de fabriek in Italië niet te komen. Modellen als een Vespa Sprint Sport of andere special moeten we dus nog even opwachten. Natuurlijk is het wel mogelijk om de Vespa Sprint helemaal te customizen. Met vele verschillende accessoires maak je de Vespa Sprint eenvoudig tot het model zoals u hem graag zou willen hebben.

Het gewicht van de nieuwe Vespa Sprint is met 110KG rijklaar iets hoger als de Vespa S. Vespa heeft door goed te kijken naar (met een duur woord) “massa-centralisatie” ervoor gezorgd dat de Sprint een nog betere wegligging en stuureigenschappen gekregen heeft. Dankzij een verbeterde midden-standaard merken we echter niets van het gewicht bij het op de standaard zetten, sterker nog hij gaat vele malen lichter op de standaard als een Vespa S.

Vespa Sprint adviesprijs.

De adviesprijs voor de nieuwe Vespa Sprint Motorscooter is 4319.- Euro. Een Vespa Sprint in brom en snorscooter uitvoering is door de importeur vastgesteld op 3299. Euro. Als je het ons vraagt is de Sprint de 100 euro extra tegenover de Vespa Primavera meer dan waard. Je krijgt voor dit kleine beetje extra geld direct de binnenkappen in kleur, een fijn en goed zittend zadel en die dikke 12 inch wielen.

Uiteraard wil je de scherpste prijs voor je Vespa Sprint of Vespa Primavera betalen. Probeer bij je locale dealer een goede prijs te bedingen. Bedenk daarbij ook goed dat je naar deze dealer terug moet als er iets onder garantie gerepareerd moet worden. (niet zo handig als je net een nieuwe Vespa Sprint goedkoop in Groningen gekocht hebt en zelf in Amsterdam woont…) Als je een goede deal weet te maken bij u in de buurt scheelt dit vaak maar enkele tientjes vergeleken met een goedkope Vespa Sprint aanbieding op internet en ver weg!

Vespa sprint

Vespa Sprint, uw eigen ervaringen test of review uitvoeren.

De nieuwe Vespa Sprint is naast een super mooie scooter om te zien ook een enorm fijne scooter om mee te rijden. Vergeleken met de Vespa S doet zijn verbeterde voorwielophanging en remmen hierbij een aardige duit in de zak. De grootste verbetering in weggedrag komt voor rekening van de verlengde wielbasis. De stabiliteit van de Vespa S was al dik in orde, maar de nieuwe Vespa Sprint ligt helemaal strak in de bocht. De zithouding op de nieuwe Vespa Sprint is zeker voor langere bestuurders ideaal. De grote afstand tussen de treeplank en het stuur zullen de knieën niet snel het stuur raken. Als langere bestuurder hoef je dus niet te gaan verzitten en zo blijft er dus een riante zit ruimte over voor de duo-passagier. Het nieuwe smallere zadel van zowel de Vespa Sprint als de Vespa Primavera is in het begin een beetje wennen, maar voor de wat kortere bestuurders onder ons een ware uitkomst. Het zadel van deze nieuwe Vespa’s is op de punt namelijk smaller uitgevoerd en zorgt er op deze manier voor dat de kleinere medemens nu ook goed met twee benen bij de grond kan.

Tegenwoordig, met de strengere milieu eisen moet de fabrikant zijn motor enorm arm afstellen om een goedkeuring op zijn producten te krijgen. Dit heeft helaas wel wat gevolgen voor de souplesse van de motor. Als u uw scooter bij een specialist koopt zal hij nog voor de aflevering de carburatie aanpassen om meer souplesse in de motor te krijgen, zo niet vraag hierom het kleine beetje brandstof wat de motor extra gaat verbruiken is de souplesse zeker waard!

Naar onze mening zet Vespa met de nieuwe Sprint weer een nieuwe maatstaf neer waar vele concurrenten zich op stuk zullen bijten. Mocht u nu zelf uw onafhankelijke Vespa Sprint review willen maken kom dan eens langs in een van de MyScooterShop winkels voor een vrijblijvende proefrit!

Kies uw dichtstbijzijnde winkel!