18
APR
2014

Vespa Primavera

Posted By :
Comments : Off

vespa-primaveraDe Vespa Primavera is terug van weggeweest. Zo’n 45 jaar na zijn eerst introductie moet de nieuwe Primavera er voor zorgen dat we de uiterst succesvolle Vespa LX doen vergeten. De Nieuwe Vespa heeft een compleet herzien design, maar natuurlijk is de knipoog naar het verleden wel gewoon gebleven. Het nieuwe model is voorzien van mooi vormgegeven verlichtingselementen, een nieuw digitaal dashboard en tal van andere Italiaanse design elementen. Onderhuids hebben er radicale technische veranderingen plaats gevonden om de meest populaire scooter van dit moment weer helemaal up to date te krijgen. Zo is de nieuwe Primavera voorzien van grotere wielen en een langere achterbrug wat een stabieler rijgedrag met zich mee brengt. Aan de voorzijde vinden we een verbeterde voorwiel ophanging met ook nog eens een grotere remklauw, samen met de vergrote trommelrem achter zorgt dit voor een nog betere remwerking. De zuinige, degelijke en stille 4 takt motoren die reeds op een hoog niveau stonden zijn slechts in details gewijzigd. Zo komt er nu nog iets meer trekkracht bij lage snelheden vrij.

 

 

De leverbare kleuren voor de Vespa Primavera.

Vespa_Primavera

De Vespa primavera zal in 2014 leverbaar zijn in de volgende kleuren:

1.Blu Midnight. Dit is een hoogglans metallic blauw. Deze mooie kleur donker blauw geeft een chique uitstraling aan de Vespa.

2. Nero Vulcano. Een hoogglans metallic zwart. Een mooie kleur met grove metallic deeltjes welke goed oplichten in de zon.

3.Rosso Dragon. Een hoogglans rood, deze kleur brengt de Italiaanse passie uitstekend over.

4.Azzurro Marechiaro. Een mooie nieuwe hoogglans metallic licht blauw. Een kleur die uitstekend past bij de zomer.

5.Marrone Crete Senesi. Een zeer exclusieve kleur hoogglans metalic goud-bruin.

6.Montebianco. Een hoogglans wit. Een mooie kleur die doet denken aan de zomer.

 

Technische gegevens en uitvoeringen van de Vespa Primavera.

De Vespa Primavera zal hoogstwaarschijnlijk in 2014 niet als speciale touring uitvoering de fabriek verlaten. Natuurlijk is het wel mogelijk om de nieuwe Vespa Primavera direct te laten customizen tot Vespa Primavera Special of Touring.

Het Gewicht van de nieuwe Primavera komt rijklaar uit op ongeveer 110 KG. Ondanks zijn hogere gewicht ten opzichte van de Vespa LX is de Primavera gemakkelijker op zijn midden-standaard te krijgen door een verbeterde hefboom van de standaard. Verder heeft Vespa er alles aan gedaan om het gewicht zo gunstig mogelijk te plaatsen om een stabiele en goed sturende scooter te krijgen. Je kunt hierbij o.a. denken aan de laag en centraal  geplaatste accu en een benzinetank die verder naar voren door loopt binnen het frame.

Vespa Primavera adviesprijs.

De adviesprijs voor de nieuwe Vespa Primavera is voor de 50 cc vastgesteld op 3199.- Euro. De 125 cc motorscooter uitvoering kost 4199.-

Uiteraard wil je een scherpste prijs voor je Vespa Primavera. Probeer daarbij bij je locale dealer een goede prijs te bedingen. Bedenk daarbij ook dat je naar deze dealer terug moet als er iets onder garantie gerepareerd moet worden. (niet zo handig als je net een nieuwe scooter goedkoop in Amsterdam gekocht hebt en zelf in Eindhoven woont…) Als je een goede deal weet te maken bij u in de buurt scheelt dit vaak maar enkele tientjes vergeleken met een goedkope Vespa Primavera aanbieding op internet en ver weg!

Vespa Primavera, uw eigen ervaringen test of review uitvoeren.

vespa-primavera

Een echte onafhankelijke review of test van de Vespa Primavera is moeilijk om te vinden. Natuurlijk kunnen wij vertellen over hoe goed hij is vergeleken met een een Vespa LX, Al is het alleen maar om al zijn technische verbeteringen. De eerste keer dat we op een nieuwe Vespa Primavera wegreden vielen ons wel direct een paar dingen op zoals: Een goede zithouding, al is het wel dat het zadel in het begin een beetje hard aan voelt. Dit komt echter vaker voor bij nieuwe scooters en wil zeker niet zeggen dat het zadel altijd zo hard zal blijven. Een ander ding wat ons opviel zijn de uitstekend functionerende remmen. Je hebt met deze remmen meer gevoel in wat er nu precies gebeurd en hoe hard je zou kunnen remmen. Over de motorloop valt zoals we gewend zijn weinig aan te merken. Wel is het zo dat we bij veel moderne scooters die moeten rijden op de huidige brandstoffen de carburatie vaak te arm afgesteld is. Een echte scooterspecialist zal dit bij het rijklaar-maken van een nieuwe scooter dan ook direct aanpassen.

Dit heeft overigens niets te maken met het opvoeren van een Vespa Primavera maar meer met het zorgen voor een zo soepel mogelijke motorloop. Verder vinden wij de nieuwe Primavera zoals we gewend zijn van Vespa gewoon een topproduct. Voor uw eigen test, review of ervaring nodigen wij u graag uit in een van onze winkels om een vrijblijvende proefrit te komen maken.

Kies uw dichtstbijzijnde winkel!